Analytikern Kuo uppskattade att Apple sålde mellan 160 000-180 000 Vision Pro när förhandsbeställningen öppnade i fredags. Vilket innebar att de sålde slut efter bara några timmar med leveranstider på 5–7 veckor för alla modeller.
Enligt Kuo verkar det vid en första blick positivt, men sak bekymrade honom: leveranstiderna förblev oförändrade 48 timmar efter att förbeställningar öppnade. Detta indikerar att efterfrågan snabbt minskade efter att hardcore-fansen lagt sina beställningar.
Som en jämförelse tar Kuo Iphone, där de populäraste modellerna också är slutsålda efter att förbeställningen öppnat samt att leveranstiderna vanligtvis ökar till flera veckor inom några timmar. Men till skillnad från Vision Pro fortsätter Iphone vanligtvis att se en stadig ökning av leveranstiderna 24 till 48 timmar efter att förbeställningar öppnats, vilket indikerar att efterfrågan fortsätter att växa även efter den första leveransen är slutsåld.
Apple har en användarbas med över 1,2 miljarder aktiva användare. Så länge cirka 0,007 procent av användarna är villiga att köpa efter förbeställningen kan Vision Pro sälja slut, baserat på 500 000 tillverkade enheter. Så just nu är Vision Pro, enligt Kuo, fortfarande en väldigt nischad produkt.